„Reklamację wnosi się w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi.
Usługę uważa się za niewykonaną w przypadku utraty przesyłki.
Usługę uważa się za nienależycie wykonaną w przypadku:
- ubytku zawartości przesyłki,
- uszkodzenie zawartości przesyłki,
- zwrotu przesyłki bez podania przyczyny zwrotu.
Szczegółowe informacje odnośnie procedury zgłaszania reklamacji znajdują się w Regulaminie świadczenia usług powszechnych oraz w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej, a także Światowej Konwencji Pocztowej Doha 2012 (Dz. U. z 02.10.2015, poz. 1522).”
źródło:
http://www.poczta-polska.pl/reklamacje/reklamacje-zagraniczne/przesylka-polecona/
Przy próbie dochodzenia roszczeń z tytułu opóźnień w formularzu wyskakuje informacja o braku takiej możliwości 🙁
Terminy doręczeń na 15.01.2020 takie:
„Podane poniżej terminy doręczenia przesyłek są terminami przewidywanymi (D – oznacza dzień nadania przesyłki, n – oznacza liczbę dni roboczych między dniem nadania a doręczenia).
Priorytet:
- w krajach strefy A (Europa łącznie z Cyprem, całą Rosją i Izraelem) do trzeciego dnia roboczego po dniu nadania (D+3),
- w krajach strefy B (Ameryka Północna, Afryka), C (Ameryka Południowa, Środkowa i Azja), D (Australia i Oceania) do piątego dnia roboczego po dniu nadania (D+5).
Przesyłki nadane po godzinie 15.00 traktowane są jako nadane w dniu następnym.
W przypadku krajów Unii Europejskiej obowiązuje określony w Dyrektywie Unii Europejskiej standard doręczenia 85% przesyłek najszybszej kategorii (priorytet) w ciągu trzech dni roboczych (D+3) oraz doręczenia 97% przesyłek w ciągu pięciu dni roboczych (D+5).
W przypadku pozostałych krajów obowiązuje określony przez Światowy Związek Pocztowy standard doręczenia 80% przesyłek najszybszej kategorii (priorytet) w ciągu pięciu dni roboczych (D+5).”
źródło:
https://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/przesylki-zagraniczne/listy/list-polecony/